2013. június 14., péntek

Fanfiction

Képtelen vagyok megállni,hogy ne hozzam szóba új fent BC-t,de ez esetben most inkább Sherlockhoz köthető a bejegyzés témája.
A sorozat több olyan dolgot is megszeretettet velem,amit korábban egyáltalán nem kedveltem. Az egyik ilyen dolog a a fainfiction. Sosem olvastam ficeket. Ennek elsődleges oka, hogy  valamiért úgy hittem,hogy aki "csak" egy már meglévő karakter köré tud történetet építeni, az nem rendelkezik túl sok fantáziával. Továbbá nem igazán láttam értelmét az előzmény vagy folytatás írásnak,mert nem gondoltam bele,hogy valójában ez is nagy kihívás ám. Most sem vagyok fanfic rajongó,de a sorozat iránti rajongásomnak hála volt szerencsém néhány meglepően jó és kifejezetten érdekes történetet elolvasni.
Egyenlőre csak Sherlock ficeket olvastam lévén,hogy gyakorlatilag az egyetlen sorozat amit nézek.
( A Doctor Who őrületem most hanyagoljuk még, bár ebbe is Sherlock rajongó társaim vontak be :D)
A normál ficekkel tehát megbarátkoztam, s ezen kívül még a slash-al vagyok képben,bár utóbbit nem kedvelem és általában kihagyom.
Miért írok most erről ennyit? Mert egy ideje már gondolkodom rajta,hogy én is megpróbálkoznék egy fanfictionnel. Eleget olvastam már ahhoz,hogy végre leessen nekem is,egyáltalán nem könnyű feladat és sok-sok lehetőséget rejt magában. Lehetővé teszi  például,hogy tudasd másokkal ha valamivel nem értesz egyet. Az általad írt történettel akár egy mások által felkapott,de számodra nem szimpatikus és  már unalmassá vált téma ellen is "tiltakozhatsz" egy fanfictionnel kulturált formában.

(Én példának okáért,abban az esetben,ha gyakorlottabb lennék szívesen szembeszállnék azzal a tömérdek írással , amely Sherlock és Watson kapcsolatát slash-olja...Ehhez azonban még kezdő vagyok,szóval nem ilyen jellegű fanficen gondolkodom egyelőre.)

Kedvenc oldalam, a Cumbernation a Sherlock fanficek kincses bányája.  Itt olvastam azt az írást is aminek hála eldöntöttem,hogy végül is próbát teszek.
Amit elképzeltem viszont  azt hiszem eléggé kilóg majd a sorból. Utána kell járnom néhány szabálynak,de kétlem,hogy olyan nagy baj lenne,ha a történetbe beépítek egy általam kitalált karaktert is...
Nem tudom még mi sül ki belőle,de ha sikerül egy megosztásra méltó művet alkotnom,akkor a novelláim közt kap majd helyet az erre a célra szolgáló blogon...        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése